Anna Lagerlöf

281

Publicerad 2015-10-16 05:01:33 i Allmänt,



Enheten hade en romantisk middag på Panera där vi sedan STORKOSTE oss med plugg, plugg och plugg. Nu ska jag bara skriva en solig uppsats imorgon så är jag good to go innan familjens ankomst. Typ. PS ni kommer få förhöra mig familjen DS.

Det är mycket stress och lite sömn som präglat de senaste dagarna vilket i kombination inte har varit det bästa för mitt huvud som visades idag. Jag är så trött att ögonen går i kors när jag skriver detta. 

Men ska ändå svara på din fråga om att beskriva spelet/simulationen Mandi!

Vi är 6 olika grupper som har hand om varsit land som alla har fått välja två olika attributes (pacifist, militaristic, scientific, industrialized, Green osv - vi är pacifist och Green) som avgör vad man kan och inte kan bygga och göra. Sedan får man göra olika structures inom landet såsom skolor, sjukhus, welfare centers, culture centers osv som man får möjligt att göra efter att ha investerat i science för att kunna skapa dom, typ. 

alla länder har olika tillgångar i form av gold, scientific knowledge, oil, steel osv som man kan trade med och använda till nya teknologier. sedan har "världen" olika obstacles och dumheter precis som i vanliga världen såsom terroristgrupper, miljöfaror osv. Det styrs av spelet själva liksom, vi får notifications om vad som försiggår och så får man välja vilken approach man har till. Man kan vara med i UN, Unesco, WTO, WHO osv precis som i verkliga livet och tanken är att man ska interact med övriga länder och kanske form allies osv. 

Du har också olika factions eller politiska grupper i ditt land som alla har olika needs that have to be met och tillfredsställda. De olika grupperna väger olika tungt så man får välja vad man ska fokusera på. I vårt land är det tillexempel environmentalists. 

Hoppas det var tydligt nog och ber om ursäkt för min fruktansvärda svengelska 😇

Kommentarer

Postat av: Din mamma

Publicerad 2015-10-16 07:01:43

Nu kommer vi alldeles strax och ska ta itu med din svenska ögonaböj. Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela