Anna Lagerlöf

271

Publicerad 2015-10-05 02:53:48 i Allmänt,




Hipp hipp hurra, idag fyller världens bästa tjej, smukke skat, partner in crime och kompis år! ❤️ 

Första bilden är från förra årets firande och den nedre från igår. Ser minsann ut som att en av oss bara blir mer värd för var år som går medan den andra mer och mer förvandlas till en sann chipmunk :-) 


... Och nu bär vi alltid med varandra genom min present. (Hon har alltså ett A). 



Ja, som ni ser ovan tog jag mig friheten att prova ögonbrynspenna igår - jag vet inte??? Kändes så konstigt. 

Det var en så himla mysig och kul kväll hursomhelst, med god middag (seabass med kantareller och sparris), ett trevligt glas Chardonnay utan leg och sedan dansade vi i svettigaste lokalen på hela Manhattan tills jag inte kunde gå pga klackar. 

Imorse steg jag upp efter 4.5 h sömn och lagade frukost på sängen till födelsedagsbarnet. Sedan sjöngs det, åt tårta till frukost och sen åkte jag, Mari, hennes pappa och bror iväg på en väldigt god men väldigt märklig lunch.


Vi bor ju trotsallt i ett indiskt neighborhood, men vi har aldrig testat indisk mat här ännu! Ååh så gott det var, indisk buffé med masala, tandoori, daal, raita, och mina favoriter okra och paneer. Det knäppa var bara att det pumpades på med todays hits i bakgrunden med Justin Bieber och Kelly Clarkson typ. Menmen, vi blev orimligt mätta och det är ju trotsallt huvudsaken. 


SEN hörnini ska ni höra - jag, Stine & Mari ska ut på äventyr igen förstår ni. Vi har alla tre obsessat med James Bay i det sista så när Stine sa att han spelade i Philadelphia om ca en månad var jag & Mari inte de som sa nej till den ynka bussturen på 2 h det krävs dit och en snorbillig hotellnatt för att få se vår älskling. Tips på vad som finns att se mottages gärna! 

Sedan dess har vi försökt skrapa fram nån liten läxansträngning, men mest har jag pratat med Agnes och lyssnat på "Somewhere in Stockholm" med kärlek i hjärtat pga igenkänning. 

Avslutningsvis: se den här filmen, och läs sedan texten. Satan så fint! 

https://www.youtube.com/watch?v=_uVTak1ctkg

http://genius.com/Anis-mojgani-shake-the-dust-annotated

"
For the ones who are forgotten
The ones the amendments do not stand up for
For the ones who are told speak only when you are spoken to
And then are never spoken to
Speak every time you stand so you do not forget yourself
Do not let one moment go by that doesn't remind you
That your heart, it beats 900 times every single day
And that there are enough gallons of blood to make everyone of you oceans

Kommentarer

Postat av: Sutare64

Publicerad 2015-10-05 07:02:03

I Philadelphia ser man på Liberty Bell.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela